Integritetspolicy för Jubla Casino

Välkommen till Jubla Casino! Din integritet är av största vikt för oss. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, lagrar och skyddar dina personuppgifter när du använder vår webbplats jubla-casino.se och våra tjänster. Genom att använda våra tjänster accepterar du villkoren i denna policy. Om du inte godkänner villkoren ber vi dig att avstå från att använda oss.

1. Personuppgiftsansvarig

Jubla Casino är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter i enlighet med GDPR och svensk dataskyddslagstiftning. Vårt registrerade företag är etablerat i Sverige. Vid frågor om dataskydd eller för att utöva dina rättigheter, kontakta vår dataskyddsombud via e-post: [email protected].

2. Vilka uppgifter samlar vi in?

Vi samlar in olika typer av information för att kunna erbjuda dig en säker och anpassad spelupplevelse. Följande personuppgifter kan behandlas:

  • Fullständigt namn
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Adressuppgifter
  • Personnummer för verifiering
  • IP-adress och enhetsinformation
  • Webbläsar- och teknisk data
  • Spel- och transaktionshistorik
  • Betalningsinformation inklusive insättningar och uttag
  • Eventuellt särskilda kategorier av uppgifter som frivilligt lämnas (exempelvis hälsotillstånd vid självavstängning)
  • Data från tredje parter kopplat till säkerhet och ansvarsfullt spelande

3. Hur använder vi dina personuppgifter?

Dina personuppgifter behandlas för att:

  • Hantera ditt spelkonto och säkerställa korrekt identifikation
  • Följa svensk lag, särskilt Spelinspektionens regler om ansvarsfullt spelande och penningtvätt
  • Genomföra dina insättningar, uttag och betalningar effektivt och säkert
  • Skicka viktig information om kontot och våra tjänster
  • Erbjuda och administrera bonusar, kampanjer och tävlingar
  • Marknadsföring, endast med ditt uttryckliga samtycke
  • Analysera och förbättra våra tjänster
  • Förebygga fusk, bedrägeri och säkerhetsincidenter

4. Rättslig grund för behandling

Vi behandlar dina uppgifter baserat på olika rättsliga grunder i enlighet med GDPR och svensk lag:

  • Ditt samtycke där det krävs, till exempel vid marknadsföring
  • Fullgörande av avtal (tillhandahållande av spel och kontotjänster)
  • Rättslig förpliktelse (t.ex. lagar om penningtvätt och ansvarsfullt spelande)
  • Våra berättigade intressen, så länge de inte väger tyngre än dina rättigheter

5. Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för de syften som angivits ovan och i enlighet med lagstadgade krav. Normalt behåller vi data upp till fem år efter att ditt konto avslutats eller varit inaktivt. Vissa uppgifter kan sparas längre exempelvis i samband med självavstängning, utredningar eller myndighetskrav.

6. Marknadsföring och kommunikation

Du kan få marknadsföringsmeddelanden från oss endast om du har gett ditt uttryckliga samtycke. Det är alltid enkelt att ändra dina preferenser eller avregistrera dig via länkar i e-post eller inloggade kontoinställningar.

7. Cookies och spårningstekniker

Vi använder cookies och liknande tekniker för att:

  • Funktionalitet och säkerhet på webbplatsen
  • Komma ihåg dina val och inställningar
  • Analysera trafiken och förbättra användarupplevelsen
  • Visa relevant reklam

Du kan hantera dina cookie-inställningar i din webbläsare. Observera att vissa cookies är nödvändiga för att sidan ska fungera korrekt.

8. Delning och överföring av personuppgifter

Dina personuppgifter kan komma att delas med följande kategorier av mottagare:

  • Tjänsteleverantörer såsom betalningsförmedlare och IT-leverantörer
  • Lagar och tillsynsmyndigheter, inklusive Spelinspektionen
  • Förebyggande av bedrägerier och bedrägeribekämpande organisationer
  • Grupper inom vårt företag
  • Partier som du uttryckligen godkänt

Vid överföring av data utanför EU/EES säkerställs att adekvata skyddsåtgärder finns, till exempel standardavtalsklausuler, i enlighet med GDPR.

9. Säkerhet

Vi tillämpar tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller förändring. Dessa åtgärder ses över kontinuerligt för att upprätthålla hög skyddsnivå.

10. Dina rättigheter

Enligt GDPR och svensk lag har du följande rättigheter:

  • Rätt att få information om hur dina uppgifter behandlas
  • Rätt att begära tillgång till dina personuppgifter
  • Rätt att kräva rättelse vid felaktigheter
  • Rätt att begära radering av personuppgifter under vissa förutsättningar
  • Rätt att begränsa eller invända mot viss behandling
  • Rätt till dataportabilitet – att få dina data i ett maskinläsbart format
  • Rätt att när som helst återkalla ditt samtycke för behandling som bygger på det
  • Rätt att inte bli föremål för automatiserade beslut med rättsliga eller liknande konsekvenser

För att utöva dina rättigheter, vänligen kontakta oss på [email protected]. Vi svarar utan onödigt dröjsmål och senast inom en månad i enlighet med lag.

11. Ändringar i integritetspolicyn

Vi kan komma att uppdatera denna policy för att följa lagändringar eller förbättra tydlighet och säkerhet. Vi rekommenderar att du regelbundet läser igenom policyn. Din fortsatta användning av våra tjänster innebär att du accepterar eventuella ändringar.

12. Kontakta oss och klagomål

Om du har frågor eller klagomål angående vår behandling av personuppgifter kan du kontakta vårt dataskyddsombud via [email protected]. Du har även rätt att lämna in en anmälan till den svenska Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) eller annan relevant tillsynsmyndighet.

För information om ansvarsfullt spelande och stöd hittar du resurser hos Spelpaus – ett nationellt självavstängningsregister.

VisaMasterCardBankingCrypto